بشارت ظهور حضرت مهدي (عج) در كتاب انجيل متي
درباره ی مباحث مرتبط با امام زمان(عج) و ظهور ایشان

برچسب ها: بشارت ظهور حضرت مهدي (عج) در كتاب انجيل متي،

بشارت ظهور حضرت مهدي (عج) در كتاب انجيل متي : در كتاب انجيل متي در مورد بشارت ظهور حضرت بقيه الله (عج) چنين آمده است:

 (( آنگاه اگر كسي بگويد اينك مسيح در اينجاست يا آنجاست باور نكنيد، زيرا كه مسيحيان كاذب و انبياء كذبه ظاهر شده، علامات و معجزات عظيمه چنان خواهد نمود كه اگر ممكن مي بود برگزيدگان را گمراه  مي كردند. اينك شما را پيش خبر دادم، پس اگر به شما گويند اينك در صحراست، بيرون نرويد يا آن كه در خلوت است، باور نكنيد، زيرا همچنان كه برق از مشرق ساطع شد تا به مغرب ظاهر مي شود. ظهور پسر انسان چنين خواهد بود و هر جا كه مرداري باشد كه كسان در آنجا جمع مي شوند و فورا بعد از مصيبت آن ايام، آفتاب تاريك مي گردد و ماه نور خود را ندهد وستارگان از آسمان فرو ريزند و قوتهاي افلاك  متزلزل گردد. آنگاه علامت پسر انسان در آسمان پديد گردد و در آن وقت جميع طوايف در زمين سينه زني كنند و پسر انسان را ببينند كه بر ابرهايي در آسمان با قوت و جلال عظيم مي آيد و فرشتگان خود را با صور بلند آواز فرستاده ، برگزيدگان او را از باد هاي اربعه از كران تا به كران فلك فراهم خواهند آورد. پس از درخت انجيل مثلش را فرا گيريد كه چون شا خه اش نازك شده برگها مي آورد، مي فهميد كه تابستان نزديك است. همچنين نيز شما چون اين همه را ميبينيد بفهميد كه نزديك است، هر آينه به شما مي گويم هر آينه تا اين همه واقع نشود اين طايفه خواهد گذشت،آسمان و زمين زايل خواهد شد. ليكن سخنان من زايل نخواهد شد اما از آن روز و ساعت هيچ كس اطلاع ندارد حتي ملا ئكه آسماني جز پزن و بس. ليكن چنانچه ايام نوح بود ظهور پسر انسان نيز چنين خواهد بود، زيرا همچنانكه در ايام قبل از طوفان مي خوردند و ميآشاميدند و نكاح مي كردند و منكوحه مي شدند تا روزي كه نوح داخل كشتي گشت و نفهميدند كه طوفان آمده همه را ببرد همچنين ظهور پسر انسان نيز خواهد بود. آنگاه دو نفري كه در مزرعه مي باشند يكي گرفته و ديگري واگذار ميشود و  دو زن كه يكي دستاس گرفته و ديگري رها شود. پس بيدار باشيد زيرا كه نمي دانيد در كدام ساعت خداوند شما مي آيد…  .))(2)

و درقسمت ديگري از انجيل متي چنين آمده است:

(( اما چون پسر انسان در جلال خود  با جميع ملا ئكه مقدس خويش آيد، آنگاه بركرسي جلال خود خواهد نشست و جميع امتها در حضور او جمع شوند وآنها را از همديگر جدا مي كند،به قسمي كه شبان ميش ها را  از بزها جدا مي كند و ميش ها را بر دست راست و بزها را بر دست چپ قرار مي دهد، آنگاه پادشاه به اصحاب طرف راست گويد: بياييد اي بركت يافتگان ازپدر من و ملكوتي را كه از ابتداي عالم براي شماآماده شده است به ميراث گيريد.))(3)

طبق آيات انجيل متي نتايج چنين به دست مي آيد كه در اين آيات از موعود، باعنوان پسر انسان ياد شده است ،آن موعودي كه با همه ملا ئكه مقدس الهي ظهور مي كند و در روايات نيز چنين آمده كه حضرت موسي (ع) با 313هزارملك خواهد آمد و تمام امتها به او ايمان مي آورند. صالحان و فاسدان را به گونه اي از هم جدا مي كند و مانند چوپاني كه ميش و بز را از هم جدا مي كند آن موعود صالحان را مالكان حقيقي زمين معرفي مي كند و آنان را وارث زمين خطاب مي كند. چنانكه در قرآن درباره حضرت مهدي (ع) آمده است كه: (( او و يارانش وارثان زمين خواهند گشت)) (1)

 


1- انجيل برنابا كه مورد توجه مسلمانان قرار گرفته و بشارت هاي فراواني به ظهور رسول اكرم (ص) در آن يافت مي شود مورد قبول مسيحيان نيست و آن را جعلي مي دانند. آشنايي با اديان بزرگ.حسين توفيقي. موسسه فرهنگي طه. تهران. ص129   

 2- كتاب مقدس، انجيل متي، باب 24، بند هاي42_23، ص41

3-كتاب مقدس ،انجيل متي،باب25،بند هاي34_31.ص44

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : محمد رضا زینی
تاریخ : 13 / 2 / 1392
ساعت :



مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir









پایگاه جامع عاشورا